Tutkitusti merkittävää yhteistyötä

Yrityksillä on merkittävä rooli Suomen mieluisimmassa hyväntekeväisyyskampanjassa**. Siksi haluamme tuottaa tutkittua tietoa kumppaneillemme ja yhteistyöstä kiinnostuneille yrityksille. Selvitämme vuosittain kuluttajatutkimuksella* Roosa nauha -keräyksen mielikuvia ja tunnettuutta sekä haemme palautetta yritysyhteistyöstä ja kampanjatuotteista.

Tutkimme säännöllisesti Roosa nauha -yhteistyön tuloksia ja vaikutuksia

Tutkimuksen* mukaan yhteistyö Roosa nauha -kampanjan kanssa vaikuttaa merkittävästi yrityksen tuotemyyntiin. 93 % tuotteen ostaneista kansalaisista kertoi, että tuotteen Roosa nauha -kumppanuudella oli positiivista vaikutusta heidän ostopäätökseensä.

Roosa nauha -kumppanin tuotteen ostaminen osoittautuikin suomalaisille ylivoimaisesti suosituimmaksi tavaksi osallistua keräykseen. Kampanjatuotteet tarjoavat kuluttajien rahoille konkreettisen vastineen ja helpon tavan osallistua keräykseen.

”Ei välttämättä tarvitse miettiä sen enempää, kun voi vain ostaa Roosa nauha -pullan tai muovipussin. Ei tarvitse ponnisteluita, pankkitunnuksia tms. Helppo osallistua omien kykyjen mukaan”.

”Tämä on tehty todella helpoksi. Ostat kaupasta jotain ja väristä tiedät heti mistä on kyse.”

Seuraavaksi yleisempänä osallistumistapana oli Roosa nauhan ostaminen. Roosa nauhoja ja rannekkeita myytiin pääyhteistyökumppaneiden S-Ryhmän, Keskon ja Lindexin avulla 400 000 kappaletta. Lahjoituksista kertynyttä pottia ohjataan tälläkin hetkellä eteenpäin tutkijoille.

93 % tuotteen ostaneista kansalaisista kertoi, että tuotteen Roosa nauha -kumppanuudella oli positiivista vaikutusta heidän ostopäätökseensä.

*Aula Research: Roosa nauha -kuluttajatutkimus 2023

 

Roosa nauha -keräys on tutkitusti suomalaisten suosituin hyväntekeväisyyskohde

Taloustutkimuksen Suomi Tänään -Hyväntekeväisyys 2022 -tutkimuksesta käy ilmi, että sairauksien parantaminen ja hoitomenetelmien kehittäminen ovat suomalaisille mieluisimmat hyväntekeväisyyteen lahjoittamisen kohteet. Eniten tukea viimeisen vuoden aikana on annettu Roosa nauha -keräykseen ja se olikin kokonaismielikuviltaan ykkössijalla kaikkien tutkimuksessa mukana olleiden 39 järjestön ja keräyksen joukossa.

** Taloustutkimus: Suomi Tänään -Hyväntekeväisyys 2022


Lisätietoa molemmista tutkimuksista:

1.) Aula Research: Roosa nauha -kuluttajatutkimus

2.) Taloustutkimus: Suomi Tänään Hyväntekeväisyys 2022 -tutkimus

Marika Salonen
Yritysyhteistyön päällikkö
p. 050 4488324
[email protected]


6 syytä lähteä mukaan Roosa nauha -keräykseen

Jätä yhteystietosi ja lataa opas menestyksekkään yritysyhteistyön periaatteista. Pääset kurkistamaan mahdollisuuksia, joita yhteistyö tarjoaa yrityksellesi.

Yritysten kokemuksia Roosa nauha -yhteistyöstä

”Sekä jälleenmyyjät että kuluttajat ovat antaneet paljon positiivista palautetta ja kokeneet tärkeänä sen, että SodaStream Suomi kantaa kortensa kekoon tärkeän työn puolesta. Haluamme olla brändi, josta asiakkaat voivat olla ylpeitä ja tämä yhteistyö onkin vahvistanut meidän sidettä niin kuluttajiin kuin yhteistyökumppaneihin.  Roosa nauha -keräyksellä on pitkät perinteet ja kampanjaa tehdään rautaisella ammattitaidolla. Tämä antaa myös yritykselle vapauden suunnitella yhteistyön ja toteutukset juuri omista lähtökohdista.”
– Teemu Jutila, Myyntijohtaja, SodaStream Suomi

”Yrityksille voin lämpimästi suositella Roosa nauha -kumppanuutta. Syöpä koskettaa niin monia, lähes jokaista suomalaista. Ihmiset haluavat olla tässä mukana.”
– Liisa Myllylä, Kesko

Ehdota Roosa nauha -yhteistyötä

Marika Salonen
Yritysyhteistyön päällikkö
+358 50 448 8324
[email protected]

Milena Zaremba
Asiakkuusvastaava
+358 50 448 8324
[email protected]

Syöpäsäätiö on Suomen suurin yksityinen syöpätutkimuksen rahoittaja. Lahjoituksilla tuetaan myös syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään. Syöpäsäätiö muodostaa yhdessä Suomen Syöpäyhdistyksen ja Syöpärekisterin kanssa Syöpäjärjestöt.