Tutkitusti merkittävää yhteistyötä

Yrityksillä on merkittävä rooli Suomen mieluisimmassa hyväntekeväisyyskampanjassa**. Siksi haluamme tuottaa tutkittua tietoa kumppaneillemme ja Roosa nauha -yhteistyöstä kiinnostuneille yrityksille. Selvitämme vuosittain kuluttajatutkimuksella* Roosa nauha -keräyksen mielikuvia ja tunnettuutta sekä haemme palautetta yritysyhteistyöstä ja kampanjatuotteista. Tutustu tarkemmin, millaisia mahdollisuuksia ja kilpailuetua Roosa nauha -yhteistyö yrityksille tarjoaa.

Tutkimme säännöllisesti Roosa nauha -yhteistyön tuloksia ja vaikutuksia

Tutkimuksen* mukaan yhteistyö Roosa nauha -kampanjan kanssa vaikuttaa merkittävästi yrityksen tuotemyyntiin. Tuotteen ostaneista kansalaisista 86 % kertoi, että Roosa nauha -yhteistyö vaikutti positiivisesti heidän ostopäätökseensä. Roosa nauha -yhteistyö onkin yrityksille oiva mahdollisuus kasvattaa myyntiä, sekä sitouttaa henkilöstöä ja asiakkaita tärkeän tavoitteen puolesta.

Roosa nauha -kumppanin tuotteen ostaminen osoittautui suomalaisille ylivoimaisesti suosituimmaksi tavaksi osallistua keräykseen. Kampanjatuotteet tarjoavat kuluttajien rahoille konkreettisen vastineen ja helpon tavan osallistua keräykseen.

”Ei välttämättä tarvitse miettiä sen enempää, kun voi vain ostaa Roosa nauha -pullan tai muovipussin. Ei tarvitse ponnisteluita, pankkitunnuksia tms. Helppo osallistua omien kykyjen mukaan”.

”Tämä on tehty todella helpoksi. Ostat kaupasta jotain ja väristä tiedät heti mistä on kyse.”

86 % tuotteen ostaneista kansalaisista kertoi, että tuotteen Roosa nauha -kumppanuus vaikutti positiivisesti heidän ostopäätökseensä.

Seuraavaksi yleisin keräykseen osallistumistapa oli itse Roosa nauhan ostaminen, joita myytiin pääyhteistyökumppaneiden S-Ryhmän, Keskon ja Lindexin avulla 400 000 kappaletta. Lahjoituksista kertynyttä pottia ohjataan tälläkin hetkellä eteenpäin syöpätutkijoille.

*Aula Research: Roosa nauha -kuluttajatutkimus 2021

 

Roosa nauha -keräys on tutkitusti suomalaisten suosituin hyväntekeväisyyskohde

Taloustutkimuksen Suomi Tänään -Hyväntekeväisyys 2022 -tutkimuksesta käy ilmi, että sairauksien parantaminen ja hoitomenetelmien kehittäminen ovat suomalaisille mieluisimmat hyväntekeväisyyteen lahjoittamisen kohteet. Eniten tukea viimeisen vuoden aikana on annettu Roosa nauha -keräykseen ja se olikin kokonaismielikuviltaan ykkössijalla kaikkien tutkimuksessa mukana olleiden 39 järjestön ja keräyksen joukossa.

** Taloustutkimus: Suomi Tänään -Hyväntekeväisyys 2022


Lisätietoa molemmista tutkimuksista:

1.) Aula Research: Roosa nauha -kuluttajatutkimus

2.) Taloustutkimus: Suomi Tänään Hyväntekeväisyys 2022 -tutkimus

Marika Salonen
Yritysyhteistyön päällikkö
p. 050 4488324
[email protected]


6 syytä lähteä mukaan Roosa nauha -keräykseen

Jätä yhteystietosi ja lataa opas menestyksekkään yritysyhteistyön periaatteista. Pääset kurkistamaan mahdollisuuksia, joita yhteistyö tarjoaa yrityksellesi.

Yritysten kokemuksia Roosa nauha -yhteistyöstä

”Sekä jälleenmyyjät että kuluttajat ovat antaneet paljon positiivista palautetta ja kokeneet tärkeänä sen, että SodaStream Suomi kantaa kortensa kekoon tärkeän työn puolesta. Haluamme olla brändi, josta asiakkaat voivat olla ylpeitä ja tämä yhteistyö onkin vahvistanut meidän sidettä niin kuluttajiin kuin yhteistyökumppaneihin. Roosa nauha -keräyksellä on pitkät perinteet ja kampanjaa tehdään rautaisella ammattitaidolla. Tämä antaa myös yritykselle vapauden suunnitella yhteistyön ja toteutukset juuri omista lähtökohdista.”
– Myyntijohtaja Teemu Jutila, SodaStream Suomi

”Yrityksille voin lämpimästi suositella Roosa nauha -kumppanuutta. Syöpä koskettaa niin monia, lähes jokaista suomalaista. Ihmiset haluavat olla tässä mukana.”
– Liisa Myllylä, Kesko

Ehdota Roosa nauha -yhteistyötä

Marika Salonen
Yritysyhteistyön päällikkö
+358 50 448 8324
[email protected]

Milena Zaremba
Asiakkuusvastaava
+358 50 448 8324
[email protected]

Syöpäsäätiö on Suomen suurin yksityinen syöpätutkimuksen tukija. Lahjoituksilla tuetaan myös syöpään sairastuneita sekä heidän läheisiään. Syöpäsäätiö muodostaa yhdessä Suomen Syöpäyhdistyksen ja Syöpärekisterin kanssa Syöpäjärjestöt.

Cancerstiftelsen är den största privata finansiären av cancerforskning i Finland. Donationerna stöder också cancerpatienter och deras anhöriga, så att ingen i Finland längre ska behöva dö i cancer. Tillsammans med Finlands Cancerföreningar och Finlands Cancerregister bildar Cancerstiftelsen Cancerorganisationerna.