Tutkitusti merkittävää yhteistyötä

Yrityksillä on merkittävä rooli Suomen mieluisimmassa hyväntekeväisyyskampanjassa. Siksi haluamme tuottaa tutkittua tietoa kumppaneillemme ja yhteistyöstä kiinnostuneille yrityksille. Selvitimme kuluttajatutkimuksella Roosa nauha -keräyksen tunnettuutta ja haimme palautetta yritysyhteistyöstä sekä kampanjatuotteista.

Tutkimme yritysyhteistyötä

Tutkimuksen* mukaan yhteistyö Roosa nauha -kampanjan kanssa vaikuttaa merkittävästi yrityksen tuotemyyntiin. 90 % tuotteen ostaneista kansalaisista kertoi, että Roosa nauha -yhteistyö vaikutti heidän ostopäätökseensä. Yrityskumppaneille Roosa nauha -keräyksen potentiaalin osoittaa myös se, että vain 19 % kansalaisista sanoo, että ei voisi harkita osallistumista keräykseen.

Kampanjatuotteet tarjoavat kuluttajien rahoille konkreettisen vastineen ja helpon tavan osallistua keräykseen. Roosa nauha -kumppanin tuotteen ostaminen osoittautuikin suomalaisille ylivoimaisesti mieluisimmaksi tavaksi osallistua keräykseen. Tuotteita myytiin kampanjan aikana yhteensä 6,2 miljoonaa kappaletta. Tämän lisäksi kampanjan pääyhteistyökumppaneiden S-Ryhmän, Keskon ja Lindexin avulla myytiin lähes 420 000 kappaletta rinta- ja rannenauhoja. Lahjoituksista kertynyttä pottia ohjataan tälläkin hetkellä eteenpäin tutkijoille.

Roosa nauha -kumppanuuden vaikutus ostopäätökseen

  • 90 % tuotteen ostaneista kansalaisista kertoi, että tuotteen Roosa nauha -kumppanuus vaikutti positiivisesti heidän ostopäätökseensä.

Taloustutkimuksen Suomi Tänään -Hyväntekeväisyys 2020 -tutkimuksesta käy ilmi, että Sairauksien parantaminen ja hoitomenetelmien kehittäminen ovat suomalaisille mieluisimmat hyväntekeväisyyteen lahjoittamisen kohteet. Eniten tukea viimeisen vuoden aikana on annettu Roosa nauha -keräykseen ja se olikin kokonaismielikuviltaan ykkössijalla kaikkien tutkimuksessa mukana olleiden 39 järjestön ja keräyksen joukossa.

*Aula Research: Roosa nauha -kuluttajatutkimus 2020
** Taloustutkimus: Suomi Tänään -Hyväntekeväisyys 2020

Roosa nauha -keräyksen näkyvyys

  • Käynnissä olleen Roosa nauha -keräyksen huomasi 86 % kansalaisista.

Osallistuminen Roosa nauha -keräykseen

  • 60% vastanneista oli osallistunut keräykseen viimeisen kolmen vuoden aikana

 

Luontevimmat tavat lahjoittaa

  • Roosa nauha -kumppanin kampanjatuotteen ostaminen on suomalaisille luontevin tapa osallistua keräykseen.

Taloustutkimuksen Suomi Tänään -Hyväntekeväisyys 2020-tutkimus

  • Tutkimuksessa Roosa nauha -kampanja osoittautui suomalaisille kokonaismielikuvaltaan mieluisimmaksi lahjoituskohteeksi.

”Sekä jälleenmyyjät että kuluttajat ovat antaneet paljon positiivista palautetta ja kokeneet tärkeänä sen, että SodaStream Suomi kantaa kortensa kekoon tärkeän työn puolesta. Haluamme olla brändi, josta asiakkaat voivat olla ylpeitä ja tämä yhteistyö onkin vahvistanut meidän sidettä niin kuluttajiin kuin yhteistyökumppaneihin.  Roosa nauha -keräyksellä on pitkät perinteet ja kampanjaa tehdään rautaisella ammattitaidolla. Tämä antaa myös yritykselle vapauden suunnitella yhteistyön ja toteutukset juuri omista lähtökohdista.”

 Myyntijohtaja Teemu Jutila, SodaStream Suomi

 

”Yrityksille voin lämpimästi suositella Roosa nauha -kumppanuutta. Syöpä koskettaa niin monia, lähes jokaista suomalaista. Ihmiset haluavat olla tässä mukana.”

Liisa Myllylä, Kesko

Tule mukaan Roosa nauha -kumppaniksi

Lisätietoa molemmista tutkimuksista: Aula Research: Roosa nauha -kuluttajatutkimuksesta sekä Taloustutkimuksen Suomi Tänään -Hyvätekeväisyys tutkimuksesta Marika Saloselta [email protected] tai puh. 050 4488324.

Ehdota yhteistyötä tai ota yhteyttä:
Marika Salonen  [email protected] tai puh. 050 4488324

Yhteystiedot

Marika Salonen
Yritysyhteistyön päällikkö
puh. 050 4488324
[email protected]

Elli Vanhanen
Yritysyhteistyön koordinaattori
Puh. 050 4708 543
[email protected]