Tutkitusti merkittävää yhteistyötä

Yrityksillä on merkittävä rooli Suomen mieluisimmassa hyväntekeväisyyskampanjassa**. Siksi haluamme tuottaa tutkittua tietoa kumppaneillemme ja yhteistyöstä kiinnostuneille yrityksille. Selvitämme vuosittain kuluttajatutkimuksella* Roosa nauha -keräyksen mielikuvia ja tunnettuutta sekä haemme palautetta yritysyhteistyöstä ja kampanjatuotteista.

Tutkimme yritysyhteistyötä

Tutkimuksen* mukaan yhteistyö Roosa nauha -kampanjan kanssa vaikuttaa merkittävästi yrityksen tuotemyyntiin. Tuotteen ostaneista kansalaisista 86 % kertoi, että Roosa nauha -yhteistyö vaikutti positiivisesti heidän ostopäätökseensä.

Roosa nauha -kumppanin tuotteen ostaminen osoittautuikin suomalaisille ylivoimaisesti suosituimmaksi tavaksi osallistua keräykseen. Kampanjatuotteet tarjoavat kuluttajien rahoille konkreettisen vastineen ja helpon tavan osallistua keräykseen.

”Ei välttämättä tarvitse miettiä sen enempää, kun voi vain ostaa Roosa nauha -pullan tai muovipussin. Ei tarvitse ponnisteluita, pankkitunnuksia tms. Helppo osallistua omien kykyjen mukaan”.

”Tämä on tehty todella helpoksi. Ostat kaupasta jotain ja väristä tiedät heti mistä on kyse.”

Seuraavaksi yleisempänä osallistumistapana oli Roosa nauhan ostaminen, joita myytiin pääyhteistyökumppaneiden S-Ryhmän, Keskon ja Lindexin avulla 400 000 kappaletta. Lahjoituksista kertynyttä pottia ohjataan tälläkin hetkellä eteenpäin tutkijoille.

*Aula Research: Roosa nauha -kuluttajatutkimus 2021

86 % tuotteen ostaneista kansalaisista kertoi, että tuotteen Roosa nauha -kumppanuus vaikutti positiivisesti heidän ostopäätökseensä.

Taloustutkimuksen Suomi Tänään -Hyväntekeväisyys 2020-tutkimus

Taloustutkimuksen Suomi Tänään -Hyväntekeväisyys 2020 -tutkimuksesta käy ilmi, että Sairauksien parantaminen ja hoitomenetelmien kehittäminen ovat suomalaisille mieluisimmat hyväntekeväisyyteen lahjoittamisen kohteet. Eniten tukea viimeisen vuoden aikana on annettu Roosa nauha -keräykseen ja se olikin kokonaismielikuviltaan ykkössijalla kaikkien tutkimuksessa mukana olleiden 39 järjestön ja keräyksen joukossa.

** Taloustutkimus: Suomi Tänään -Hyväntekeväisyys 2020

”Sekä jälleenmyyjät että kuluttajat ovat antaneet paljon positiivista palautetta ja kokeneet tärkeänä sen, että SodaStream Suomi kantaa kortensa kekoon tärkeän työn puolesta. Haluamme olla brändi, josta asiakkaat voivat olla ylpeitä ja tämä yhteistyö onkin vahvistanut meidän sidettä niin kuluttajiin kuin yhteistyökumppaneihin.  Roosa nauha -keräyksellä on pitkät perinteet ja kampanjaa tehdään rautaisella ammattitaidolla. Tämä antaa myös yritykselle vapauden suunnitella yhteistyön ja toteutukset juuri omista lähtökohdista.”

 Myyntijohtaja Teemu Jutila, SodaStream Suomi

 

”Yrityksille voin lämpimästi suositella Roosa nauha -kumppanuutta. Syöpä koskettaa niin monia, lähes jokaista suomalaista. Ihmiset haluavat olla tässä mukana.”

Liisa Myllylä, Kesko

Tule mukaan Roosa nauha -kumppaniksi

Lisätietoa molemmista tutkimuksista: Aula Research: Roosa nauha -kuluttajatutkimuksesta sekä Taloustutkimuksen Suomi Tänään -Hyvätekeväisyys tutkimuksesta Marika Saloselta [email protected] tai puh. 050 4488324.

Ehdota yhteistyötä tai ota yhteyttä:
Marika Salonen [email protected] tai puh. 050 4488324

Yhteystiedot

Marika Salonen
Yritysyhteistyön päällikkö
puh. 050 4488 324
[email protected]

Elli Vanhanen
Yritysyhteistyön koordinaattori
puh. 050 4708 543
[email protected]