Uutinen

K-ryhmä asiakkaineen keräsi ennätyksellisen miljoonan euron summan Roosa nauha -keräykseen

K-ruokakauppojen keräämä yli miljoonan euron lahjoitussumma on K-ryhmän 13-vuotisen Roosa nauha -kampanjayhteistyön kaikkien aikojen suurin. Ennätyssumma syntyi suurilta osin arjen perustuotteista.

K-ryhmä on tehnyt Roosa nauha -yhteistyötä Syöpäsäätiön kanssa jo 13 vuotta ja yhtenä kampanjan pääyhteistyökumppanina se oli nyt seitsemättä kertaa. Viime vuonna 2020 K-ruokakauppojen Roosa nauha -keräys ylsi lähes 900 000 euron summaan. Tänä vuonna tavoite asetettiin vielä korkeammalle.

”Yhteistyö K-ryhmän kanssa sai tänä vuonna erityispiirteen, sillä unelmoimme miljoonan euron lahjoituksesta syöpätutkimuksen hyväksi. Sydämellinen kiitos kaikille Roosa nauhojen ja tuotteiden ostajille. K-ryhmä ja Roosa nauha -kampanjatuotteiden ostajat ovat tehneet historiaa. Haluan erikseen kiittää K-ryhmää upeasta työstä ja näkyvyydestä Roosa nauha -keräyksen hyväksi”, iloitsee Syöpäsäätiön varainhankintajohtaja Sari Meller.

”Kuluneen syksyn kampanjassa asetimme kunnianhimoisen tavoitteen kerätä yli miljoona euroa kotimaiselle syöpätutkimukselle. Tämä raja ylitettiin ja suuri kiitos siitä kuuluu kaikille Roosa nauha -keräykseen osallistuneille asiakkaillemme sekä kampanjaa vahvasti esiin nostaneille K-kauppiaillemme”, sanoo K-ryhmän päivittäistavarakaupan vastuullisuusjohtaja Timo Jäske.

Eva Wahlströmin suunnittelemia vuoden 2021 Roosa nauhoja myytiin K-ruokakaupoissa kampanjan aikana yli 160 000 kappaletta ja Roosa nauha -rannekkeita liki 28 000 kappaletta. Roosa rinta- ja rannenauhoja K-ruokakaupoista ostivat erityisesti aikuistaloudet ja eläkeläiset.

”Olemme yhdessä rikkoneet hyväntekeväisyyden rajoja ja näyttäneet, että yhteistyön keinoin on mahdollista päästä valtavan vaikuttavaan tulokseen.” Marika Salonen

Ennätyksellinen potti syntyi arjen perustuotteista

K-kauppojen Roosa nauha -valikoima koostui tänäkin vuonna arjen perustuotteista, joita ostetaan paljon muulloinkin.

”Pirkka hevi-tuotteet löytyvät vuodesta toiseen K-ruokakauppojen myydyimpien Roosa nauha -tuotteiden listan kärjestä. Ykkössijalla ovat jo useana vuonna peräkkäin loistaneet Pirkka miniluumutomaatit, joita myytiin tämän syksyn kampanjan aikana yli 1,8 miljoonaa rasiaa. Lisäksi Pirkka Reilun kaupan ruusut, Pirkka vadelmat ja kiivit sekä WC-paperipakkaukset nousivat K-ruokakauppojen suosituimpien Pirkka Roosa nauha -tuotteiden listalle”, Jäske kertoo.

”Pirkka Roosa nauha -tuotteiden rinnalla K-ruokakaupoissa suosittuja kampanjatuotteita olivat erityisesti Unileverin Omo ja Comfort pyykinpesunesteet sekä Rexona hygieniatuotteet. Tämä tulos on meidän kaikkien voitto, joka on tehty yhdessä K-kauppiaiden ja K-ruokakauppojen asiakkaiden kanssa. Olemme yhdessä rikkoneet hyväntekeväisyyden rajoja ja näyttäneet, että yhteistyön keinoin on mahdollista päästä valtavan vaikuttavaan tulokseen”, Jäske sanoo.

”Upea tulos on myös loistava esimerkki siitä, että tuotteen ostaminen on todella merkityksellistä. Pienistä summista kertyy lopulta huikea potti”, Syöpäsäätiön yritysyhteistyön päällikkö Marika Salonen sanoo.

”Upea tulos on myös loistava esimerkki siitä, että tuotteen ostaminen on todella merkityksellistä.”

Keräysvaroilla edistetään suomalaista syöpätutkimusta

”Jo 13 vuotta kestänyt K-ryhmän yhteistyökumppanuus on auttanut konkreettisesti suomalaista syöpätutkimusta eteenpäin ja olemme voineet nostaa vuosittaista apurahamyöntöjen määrää. Tänä vuonna Roosa nauha -keräysvaroista myönnettiin 22 tutkimusapurahaa parhaille syöpätutkijoille Suomessa”, Sari Meller sanoo.

Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräyksen tuotoilla tuetaan kaikkien syöpien tutkimusta Suomessa. Keräysvaroilla tuetaan myös sairastuneille ja heidän läheisilleen tarjottavaa maksutonta neuvontapalvelua.

Syöpäsäätiö myönsi Roosa nauha -rahastosta apurahoja tänä vuonna yhteensä 2 520 000 euroa.

Lue lisää tutkimuskohteista tästä: Syöpäsäätiön myöntämät apurahat 2021 – Syöpäsäätiö (syopasaatio.fi)


Luitko jo?

K-kauppias Titta Rimpiojalle Roosa nauha keräyksellä on erityinen merkitys, sillä hän on itse sairastanut syövän. Kun omaan kauppaan tulee Roosa nauhoja, koko henkilöstö on mukana innoissaan. Lue Titan tarina.

Tutkitusti merkittävää yhteistyötä. Selvitimme kuluttajatutkimuksella Roosa nauha -keräyksen tunnettuutta ja haimme palautetta yritysyhteistyöstä sekä kampanjatuotteista. Lue tutkimuksen tuloksista tästä.

Syöpäsäätiön vuoden 2021 apurahat suomalaiseen syöpätutkimukseen on jaettu. Lue tästä, mihin lahjoitusvaroja käytettiin.

Onko yrityksesi vuoden 2022 uusi Roosa nauha -kumppanimme? Tule mukaan!